What's up in K-town? Sveriges nöjesmetropol, the big...banana.

Privat har skapandet gått trögt den senaste tiden, p.g.a. att i princip all min energi går åt i skolan.
"Varför?" frågar ni er förstås nu, "varför, varför, oh snälla förtälj denna hemlighet!" Snäll som jag är ska jag naturligtvis inte hålla någon på halster:

(virveltrummor)

GCC började förra veckan!

(Trumpetfanfar)

Vad är då GCC? Jo "GAME CONCEPT CHALLENGE" förstås! Och vad är då "game concept challenge"? Jo, grafikerna och programerarna (samt 4 studenter färskt influgna från en skola i singapore) har blivit indelade i fem grupper som alla ska producera var sin spelprototyp inom loppet av 7 veckor (fr.o.m. nu 6 naturligtvis).
I slutet av denna kurs (eller "utmaning vilket låter oh så mycket mer spännande) kommer höjdare inom Sony, Microsoft, Grin, Avalanche, Massive etc. att agera domare och bestämme vilket av spelprototyperna är det mest lovande. Man vinner därmed lovord, ära, pommac och djurformade heliumballonger! HURRA! (de sista två var påhitt...) Men utöver det även möjligheten att vidareutveckla sin prototyp till ett färdigt spel som kan släppas på marknaden! HURRAA! Pommac åt alla!

Jag är för närvarande mest involverad i environment avdelningen i min grupp. D.v.s. jag sitter och modellerar växter, vilket inte låter som ett idealiskt fredagsnöje, men hobbybotanist som jag är finner jag dock detta oerhört underhållande.
Jag funderade nyligen ut ett slags "undervegetations-lego" som förhoppningsvis kommer att göra processen att fylla spelkartan med objekt tämligen smidig och snabb. Åh, så proffsigt det låter.  Jag har planerat att lägga upp lite bilder av det jag åstadkommit hittills så snart som möjligt. (Just nu är jag hemma, filerna finns i skolan.)

Och som sagt, skapandet utanför skolan har gått... sisådär. Det jag åstadkom senast var en försenad julklapp i form av en tavla till min älskade mö hemma i Linköping. Jag hann inte ta några bilder på den innan hon tog med sig den hem (rättare sagt: jag har ingen digitalkamera) MEN nu har hon själv tagit bilder på den och lagt upp på sin blogg under titeln "MOROTEN!"  Vilska. Och lat som jag är så lägger jag inte upp dom här, utan rekommenderar istället att den som är intresserad kikar på dem på hennes blogg.
Nåja, det är faktiskt inte bara lathet. Jag har fått för mig att inte lägga upp bilder på saker jag gjort innan jag startade med hela bloggeriet. Om någon ber om det är det klart att jag inte behöver trugas alltför mycket, men än så länge får ni helt enkelt vänta. Men jag ska försöka få tummen ur och SKAPA!
(ordet "SKAPA" utstöts här med ett visk-skrik och ackompanjeras av "jazzhands" à la "Just Jack!". För alla er som sett "Will och Grace".)

Och om någon har frågor gällande vad som skrivs hör går det för övrigt givetvis utmärkt att fråga. Jag svarar i sådana fall i nästkommande inlägg.
Bara så ni vet.

Take care sweethearts.
Over and out.

Kommentarer
Postat av: vilska

I', so proud of you!

Bra jobbat, blogga på.

It's a good thing.

2009-03-10 @ 10:59:04
URL: http://vilska.blogg.se/
Postat av: vilska

hey baby.

Skriv i bloggen! Och jag försökte ringa dig igår, men din mobil ville inte ta emot mina samtal och ag råkade radera ditt hemnr när jag skulle plocka fram det, ooops.

Kan du ge mig det igen?

Och

jag saknar dig! Så mycket!

2009-03-18 @ 11:48:44
URL: http://vilska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0