LÄGENHET!

Försenad glädjeyra: YES! Har kirrat en grym lägenhet mitt i centrala norrköping! Fick gå upp klockan 5 på morgonen och hoppa på ett tåg upp till norrköping, men det var det värt! Flyttlasset drar i mitten på december, och sedan kommer man kunna avnjuta sitt morgonkaffe till den här utsikten:


Mobilkamera gör det inte riktigt rätttvisa, men här kommer vi bo iallafall.

Jag hann inte riktigt glädja mig åt förvärvet dock. Knappt hade jag hunnit hem och börjat jäsa i min egen självbelåtenhet innan jag blev fullkomligt invalidiserad av vad som tycktes kunna vara svininfluensa. Snäll vän körde iväg mig till vårdcentralen för provtagning av Dum Doktor, sambo kom hem och kokade te och klappade på huvudet (varpå handen fråga frenetiskt skrubbades med antibakteriell gel).
Jättesjuk Emelie låg sedan på soffan och kämpade tappert för sin överlevnad. Dum Doktor ringde och sa att Dum Doktor klantat sig med Jättesjuk Emelies prover, så dan därpå tvingas Jättesjuk Emelie med sambos hjälp släpa sig ner till sjukhuset och ta nytt prov.
Tre-fyra dagar senare så håller Inte Fullt Lika Sjuk Emelie på att krevera av tristess, men är fortfarande för krasslig för att ta sig för några större projekt. (som att gå utanför dörren eller så.)

Nu har jag dock tagit mig  upp i vertikalt läge, och kan ta mig för lättare uppgifter, såsom att tillaga min egen frukost, datorpyssel eller tekokning. Det Larsson-Ousbäckiska hushållet väntar fortfarande otåligt på provsvaret om huruvida jag åkt på en släng av fläskfebern eller inte. Sverige håller andan!

Kommentarer
Postat av: Elizabet

Hej!



Råkade trilla in på din blogg via någon annans blogg. Lite roligt med det kortet för det ligger ju i närheten av där jag bor. :) Hoppas du trivs i Norrköping, världens finaste stad!

2009-10-15 @ 22:42:59
URL: http://www.elizabet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0