Kvällsteckning - det tysta hotet.

Hjälp! Helt plötsligt var klockan alldeles för mycket, tuschpennorna börjar sina och nacken värker. Farorna med att börja rita sent om kvällarna. Det tar de minsann aldrig upp på "kalla fakta", nä nä.

Nu är den färdig iallafall: Hades och Persefone.

(Persefone var dotter till fruktbarhetsgudinnan Demeter.
Hades blev lite förtjust i Persefone och snodde med henne till underjorden. För att göra en lång historia (som bl.a. innehåller granatäppelfrön...)kort, så får Persephone komma upp ur underjoden några månader om året, och då är det sommar, men när hon måste återvända ner till Hades blir mamma Demeter ledsen, så då blir det vinter/höst på jorden.)

Och den här gången tänker jag inte säga "aldrig mer löv!", för jag vid det här laget vet jag att jag är för dum för att lära mig av mina misstag.

Hades och Persefone

Kommentarer
Postat av: sister!

Wee, ja det va en himla massa gräs du! Har en ide, kan du inte måla en fin granskog åt mig? Snäääälla? =)

2009-08-29 @ 17:56:13
Postat av: stormhatt

En granskog??! Do you want to kill me you evil woman????

2009-08-29 @ 22:52:54
URL: http://stormhatt.blogg.se/
Postat av: Elviran

lilla sinnessjuka sötnosen. du borde avlivas innan din uppenbara mentala sjuka sprider sig som svininfluensan i riket...hur många löv liksom???? tusenfemhundra?:p

sjukt snyggt iaf

2009-08-31 @ 19:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0