Vad är väl en snygg portfolio....

För lite drygt en vecka sen var jag och besökte lilla frun i stora staden, vilket var både mysigt och en välbehövlig flykt från ångorna i Karlshamn. (på dagsschemat: shopping, shopping, shopping, light lunch, shopping shopping...)
Både innan och även under detta besök hade jag en avslappnad inställning till deadline gällande portfolion: "äh, jag har minsann fått praktik. Jag behöver aldrig lära mig något mer. Någonsin. Hahahaaaa! "
Men när jag kom hem från Stockolm så hände det. Den föll den plötsligt över mig som ett fuktigt lakan.

Slutspurtsångesten.

Aaaaah, detta klassiska fenomen. Ni känner kanske igen det från situationer som oftast följer efter beslut såsom: "Klart jag kan hänga med ut. Provet är ju inte förrns på måndag. Jag har ju resten av helgen på mig." eller "Nää, jag tar hand om alla julklappsinköpen veckan innan jul. Det blir ju smidigare att ta allt på en gång."

Så, nu är den här. Om en vecka är det DEADLINE. Japp, från och med nu kommer det alltid skrivas och omnämnas i versaler för att poängtera att fram tills nästa fredag så kommer hela min existens cirkulera runt detta. Blotta tanken på att roa sig med icke portfoliorelaterade aktiviteter är bannlyst.
Första punkten är att bli färdig med Character-projektet, så att det iallafall finns ETT PAR acceptabla arbetsprover att visa upp. Jag förstår inte ens varför jag sitter här och skriver. Blogginlägg finns det minsann inte tid till när man har en DEADLINE. Jag har en snigel med följe som väntar. Adjö.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0