Goddag Ångest. Saften står i kylen.

Aight! "Jacko"-projektet blev klart för ett bra tag sen, har dock inte hunnit slänga upp adressen än. Men här är den nu äntligen: Jackoklubben!
Allt i 3d på sidan har jag harvat ihop. Klicka gärna vidare till "jackos värld", dit majoriteten av materialet har gått åt. (roliga och sunda spel för hela familjen! ^_^)

Praktiken slutar på tisdag (TISDAG! HJÄLP) och efter det är det inte långt till redovisningar och avslutning i skolan. Har försökt sätta en deadline för mig själv att ha hemsidan fixad till dess. Vilket innebär en remake av allt gammalt material jag vill ha med eftersom jag tycker det ser ut som apa numera. Och jag menar inte en söt liten luddig herr Nilsson-apa, utan något i stil med den här. (Just det, skulle DU vilja att den lille gynnaren skulle representera DIG i ett riksdagsval?)
Utöver det "gamla" vill jag ju gära ha lite nya grejer att slänga in på sidan, OCH jag måste ordna en showreel.

" 'Diz iz BOULE-SHEET!" som en viss fransk teckingslärare skulle sagt.

Herr Ågren är som ni märker en ganska frekvent gäst.
Numera kliver han bara in utan att knacka, nickar lite halvhjärtat åt mitt håll, som för att säga "Jag är här nu, bara så du vet". Sedan går han kanske och tar sig ett glas saft och slår sig ner i soffan medan jag sitter vid datorn och gråter jobbar. Om han tar av sig skorna och lägger upp fötterna på soffan är det ett tydligt: "Blir nog kvar en bra stund. "
Vi är på ett icke-verbalt plan i vårt förhållande. Vi känner varandra så väl att inga ord behövs.

Det är nästan vackert.


But I digress!
Har iallafall unnat mig lite tecking för skojs skull, främst p.g.a en liten leksak jag köpte för ca en och en halv månad sen och var tvungen att inviga.  Kan äntligen skissa med blåpenna och slippa bläcka på originalskissen, YAY! Allt tack vare mitt fina ljusbord.
åh, mon cher... I shall call him Maurice.
Här är lite steg för steg/work in progress på en teckning av en Tandava-dansande Shiva (Nataraja):


Snabbskiss i blyerts


Ny grovskiss i blå stiftpenna, som inte syns efter scanning. De linjer som man villl ha kvar fylls i med rött stift. 


Sen kan man göra en kopia i bläck med hjälp av ljusbordet, och man slipper alla fula skisslinjer. Yay!

Jag hinner förhoppningsvis färglägga den INNAN grisar kan flyga, men med tanke på allt annat jag försöker hinna med så kommer de nog kunna hoppa väldigt, väldigt högt innan dess iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0