Ett år senare.

Oh joy! Plugga igen! I Jönköping! Om typ en månad! Ångest? Nej då! HAH, VAD JAG LJUGER!
För tänk om de andra barnen inte vill leka med mig?
Tänk om de kastar sardiner efter mig på gatorna och säger att min mor luktar av fläderbär?
Eller om mitt ynkliga studiebidrag tar slut och jag måste sälja min kropp för futtiga småslantar utanför pingstkyrkan?
På tal om kyrkan så kanske jag blir nertrampad av ett gäng fradgande mormoner på väg för att kasta ägg på Mark Levengood?
Eller än värre, klämd till döds mellan baptister, pingtvänner, mormoner, Jehovas vittnen, evangelister och sjundedagsadventister som alla ser sin chans att värva lite "färskt kött"?

Om jag nu inte skulle återvända från min våghalsiga resa, minns mig då för min lustiga nödnästhet vid minusgrader, min förkärlek för lösryckta Family guy-citiat och mina alltid lika upplyftande neurotiska sammanbrott i kombination med allt rörandes filmatiseringen av Narnia-bökerna.

Inte för min tillfälliga uppkördhet till följd av en mild laktosintolerans.

Tack, tack.


(Jag kan iallafall lämna något till eftervärlden, mina bilder finns med i en bok strålande texter på malmö bibliotek.
Fast jag lägger bara upp den här enda, för den blev nog bäst. Resten var bara detaljstudier av Mel Gibsons högra näsvinge ur 22 vinklar. Och ärligt talat har man sett en har man sett alla. Liksom.)


Amen to that.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0